خرید فروش تجهیزات پزشکی بجنورد

خرید فروش تجهیزات و لوازم پزشکی بجنورد

خرید فروش تجهیزات پزشکی بجنورد

خرید فروش تجهیزات و لوازم پزشکی بجنورد

خرید فروش تجهیزات و لوازم پزشکی بجنورد

بایگانی
  • ۰
  • ۰

الکل سنج

الکل سنج ابزاری می باشد که درصد الکل را فقط در مایع آب و یا الکل تحت اندازه گیری قرار می دهد . اگر در مایع خود قند داشته باشید دستگاه قادر به این نیست که قرائت درستی از مایع داشته باشد .

متداول ترین الکل سنج ها بر پایه ی موارد زیر می باشند

درصد وزن ، درصد حجم ، یا قبلا بر طبق درصد  Tralle، درصد عیار ، درصد Gay-Lussac و Cartier.

الکل سنج بر اساس درصد حجم بر پایه ی درصد الکل در حجم مایع می باشد . یعنی در صورتی که 100 لیتر مایع الکل / آب در دمای 20 درجه ی سانتی گراد در اختیار داشته باشیم و الکل سنج قرائتی برابر با 50 vol درصد را نشان دهد ، میزان الکلی که شما در دمای 20 درجه ی سانتی گراد دارید 50 لیتر می باشد و سایر حجم مایع آب است . امروزه این دستگاه درصد حجمی در دمای 20 درجه ی سانتی گراد دقیقا هم پایه ی الکل سنج بر طبق Gay-Lussac  در دمای 20 درجه ی سانتی گراد است . یک مقدار عیار دو برابر درصد حجم می باشد . یک درصد وزن بر پایه ی یک کیلوگرم در 100 کیلوگرم است . در رابطه با میزان اندازه گیری شده ی 50% Wt بایستی گفت که میزان الکل خالص 50 کیلوگرم و سایر آن آب بوده است . تقریبا در هر کشوری دستگاه خاص آن کشور یا یک نوع خاص الکل سنج به چشم می خورد .

شیوه ی به کارگیری الکل سنج غیر دیجیتال ( هیدرومتر )

به منظور به کارگیری این دستگاه شما به یک آزمایش جار ، برای نتیجه گیری یک اندازه ی دقیق و آسان ، نیاز دارید . پیش و پس از استفاده از دستگاه و آزمایش جار آن ها را بایستی با آب گرم تمیز و پیش از استفاده خشک کنید . تمیز کردن این دستگاه هم چنین بایستی با یک پارچه ی کتانی صورت گیرد . پس از تمیز کردن بایستی مایع تمیز در ابتدا داخل جار آزمایش ریخته شود ، به نحوی که حدود 2.5 سانتی متر از لبه خالی باشد . جار آزمایش را بایستی با یک فویل پلاستیکی تمیز و روی آن کف دست خود را قرار دهید و به میزان 10 بار آن را تکان دهید ! اگر در مایع آزمایش خود الکل قوی دارید مراقبت لازم را داشته باشید ! دستگاه را حالا به آرامی داخل مایع فرو ببرید تا به شکل آزادی شناور قرار بگیرد . هیدرومتر نیز بایستی دارای حباب نباشد ! اجازه ندهید دستگاه به داخل جار آزمایش بیافتد ! میزان الکل را با هم سطح کردن چشم خود با سطح مایع بخوانید ، یعنی محلی که بخش نازک الکل سنج مایع را از وسط قطع می کند . دمای مایع را یادداشت کنید . جار آزمایش ، مایع ، ابزار اندازه گیری را به مدت زمان 4 ساعت در همان اتاقی رها کنید که آزمایش در آن صورت گرفته است !

درخشانی09158883221

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی