خرید فروش تجهیزات پزشکی بجنورد

خرید فروش تجهیزات و لوازم پزشکی بجنورد

خرید فروش تجهیزات پزشکی بجنورد

خرید فروش تجهیزات و لوازم پزشکی بجنورد

خرید فروش تجهیزات و لوازم پزشکی بجنورد

بایگانی
  • ۰
  • ۰

عمل تقطیر عبارت از فرآیند جدا سازی مواد شکل دهنده ی یک مخلوط مایع به وسیله ی تبخیر و تغلیظ ( تبدیل بخار به مایع ) انتخابی می باشد .تقطیر هایی که در محیط های آزمایشگاهی صورت می گیرند تقریبا منحصرا در قالب تقطیر های ناپیوسته اجرا می شوند . دستگاه تقطیر آزمایشگاهی که مورد استفاده قرار می گیرد از حداقل یک منبع حرارتی شکل گرفته است که مواد منبع داخل آن تحت حرارت قرار می گیرند ، یک کندانسور که درون آن بخار شکل گرفته دوباره تحت عمل سرد کردن قرار می گیرد و به شکل مایع بر می گردد و یک دریافت کننده که مایع تغلیظ یا تخلیص شده را که عصاره نام دارد جمع آوری می کند .

انواع تقطیر به وسیله ی دستگاه تقطیر آزمایشگاهی

تقطیر ساده

در این نوع تقطیر ، یعنی تقطیر ساده ، بخار ایجاد شده در دستگاه تقطیر آزمایشگاهی فورا به درون یک کندانسور هدایت می شود . بنابراین ، تقطیر خالص نمی باشد ولی ترجیحا ترکیب آن مشابه با ترکیب بخار ها در دما یا فشار ارائه شده می باشد .

تقطیر جزء به جزء

در مواد بسیاری ، نقطه ی جوش ترکیباتی که در مخلوط به شکل کافی نزدیک به قانون رائول خواهند بود ، باید تحت نظر قرار گیرند . در نتیجه ، تقطیر جزء به جزء را بایستی به منظور جدا سازی ترکیبات با چرخه های تغلیظ سازی و تبخیر متوالی در یک ستون فشرده ی تقطیر جزء به جزء استفاده کرد .

تقطیر با بخار آب

همانند با تقطیر تحت خلاء ، این نوع راهی به منظور تقطیر ترکیباتی می باشد که نسبت به گرما حساس می باشند . این فرآیند شامل فوران کردن بخار آب از بین یک مخلوط حرارت دیده از مواد خام است .

تقطیر تحت خلاء

تعدادی از ترکیبات نقاط جوش بسیار بالایی دارند . به منظور جوشاندن چنین ترکیباتی ، اغلب اوقات بهتر می باشد که فشاری که در آن ترکیبات تحت عمل جوش قرار می گیرند را پایین آورد تا این که دما را بالا برد .

تقطیر تحت خلاء حساس به هوا

تعدادی از ترکیبات نقاط جوش بسیار بالایی دارند و نسبت به هوا نیز حساسیت دارند . یک دستگاه تقطیر آزمایشگاهی تحت خلاء ساده همان طور که در بالا به آن اشاره شد را می توان مورد استفاده قرار دارد ، که به دنبال آن خلاء پس از آن که تقطیر کامل شد با یک گاز خنثی جایگزین می شود .

تقطیر مسیر کوتاه

تقطیر مسیر کوتاه یکی از تکنیک های تقطیر می باشد که در آن عصاره مسیر کوتاهی را طی می کند ، اغلب حتی این مقدار حرکت در حد چند سانتیمتر می باشد ، و به شکل معمول در فشار کاهش یافته در دستگاه تقطیر آزمایشگاهی انجام می شود .

تقطیر ناحیه ای

تقطیر ناحیه ای عبارت از فرآیند تقطیری می باشد که در یک ظرف طویل در دستگاه تقطیر آزمایشگاهی با ذوب شدگی جزئی ماده ی خالص شده در ناحیه ی متحرک مایع و بخار در فاز جامد ، صورت می گیرد که به سوی منطقه ی سرد کشانده می شود .

 

درخشانی09158883221

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی